שאלות ותשובות
-
למי יש אינטרס לגלות עבורך את התקלות במערכת?
אך ורק לחברה חיצונית, אובייקטיבית ושאינה קשורה לתהליך ההקמה והביצוע. היזם / החברה שהקימה את המערכת , אינם אובייקטיביים , ובוודאי שאין להם אינטרס להצביע על תקלות ( בוודאי בתקופה בה הם נותנים אחריות על המערכת ).
-
אני רואה בפורטל שהמערכת עובדת, האם זה לא מספיק?
ממש לא. צפיה בגרף הייצור היומי לא מספקת מידע מפורט מספיק לגבי תפקוד כלל רכיבי המערכת. פנלים, אופטימייזרים , מאווררים, ממירים וכו' יכולים להפסיק לעבוד ולא תראו את זה בגרף הייצור היומי.
-
יש לי מערכת טובה ויציבה , מה כבר יכול לקרות?
מ.א ממושב במרכז התקין מערכת של 110KW זה לא מכבר, וביקש שנבוא להתרשם ולתת הצעת מחיר. עם הגיענו התברר שהמערכת מושבתת מזה כעשרה ימים , לאור העובדה שהפקק קפץ – הפסד של 2200 שח ( אשר היה יכול לגדול בהרבה אלמלא הגענו...)
-
למה חשוב לנטר מערכת סולארית ?
המערכת הינה אוסף של רכיבים חשמליים אשר יכולים להתקלקל באופן חלקי/ מלא בכל רגע נתון, ובכך להשפיע על תפוקות המערכת באופן דרמטי.
-
יש לי מערכת חדשה , האם אני זקוק לשירותי ניטור ותחזוקה?
גם מערכת חדשה ( ואולי דווקא חדשה) צריכה ניטור קפדני כדי לוודא שהכל עובד . גם אם המערכת בתקופת אחריות של החברה המתקינה, עדיין חשוב מאוד לזהות בזמן תקלות ובעיות.
-
האם אני יכול לעשות את זה בעצמי
כן, אתה יכול, אבל קשה מאוד לעשות את זה באופן מקצועי , מבלי לפספס , ובעיקר לאורך זמן. תמשיך לעסוק בעניינך, ותן לנו לנהל לך את מכונת הכסף הזאת.